Rejsen derover

Vi tog tidligt fra Bramming søndag morgen d. 15. juli 202 og ihhh hvor vi glædede os. Tidligt op og på  med støttestrømerne :-) . Klokken 08.50 kørte DSB afsted mod Østerport.  I toget spiste vi vores medbragte morgenmad. Vel ankommet til København H skulle vi med næste tog mod Kastrup – et meget fuldt tog så vi var nødt til at stå op i hele 12 min.

Frokost skulle vi have i Kastrup så den stod på Burger King, til stor fornøjelse.  Vi kom lidt sent afsted fra Kastrup, men landede til tiden i London.  Æsel var liiidt bange for alle de mennesker og over at skulle køre i tog og flyve samme dag ;-)

Tiden var en smule lang i London, så lidt slik skulle vi da have til den lange flyvetur og Mette kom af med 103 kr for en pose vingummisutter, en halv liter vand og en rulle Smarties, der dog havde et meget fine æselstempel på…

Afsted til New York – en lang flyvetur. Turen gik fint, vi fik da set The Hunger Games ombord. Turen gik som sagt fint bortset fra at vi blev 1 time forsinket pga. problemer med fly der skulle lette før vi kunne lande og et fly der skulle flyttes/lette før vores fly kunne parkeres – meget træls for klokken var nu omkring midnat amerikansk tid , kl. 06.00 dansk tid så vi havde allerede nu været undervejs i 24. timer. Og alt dette bare på grund af lidt regn (gad vide hvordan man kan flyve til og fra Danmark så?)

Så gik turen gennem JFK International Airport og deres sucurity, med øjenscanning, foto og fingeraftryk og derefter afsted ud i New Yorks natteliv. Vi tog, efter at have ventet i en lang kø i ca. 1 time, en ægte NY gul taxa til hotellet, det var en spændende køretur :-) Chaufføren kunne godt lide at køre stærkt, GPS’en sagde på et tidspunkt 120 km/t, hvor grænsen ellers var 50.

Endelig på hotellet, det lå lige overfor Madison Square Garden på Manhattan. Vi fik et lille  værelse på 15. sal, men ellers ok. Sikke en varme…