Dag 8

Dag 8 – Torsdag den 18. juli 2013

Sidste dag i budapest :-( Hvor blev tiden dog af, kunne godt have brugt en uge mere…

Efter morgenmad og check ud, bestilte vi taxa til lufthavnen, så vi kunne være der kl 15.00, vi skulle flyve 17.20 og ville gerne have god til hvis nu checkin skulle drille.

Da alt det praktiske var klaret, gik vi ud for at se Holocaust Memorial Center, her kunne man se den grufulde historie under anden verdenskrig, og indtil russerne overtog. Der var billeder, fortællinger og film om holocaust.

Derefter tog vi ned i et nærliggende indkøbscenter, Corvin Plaza, hvor vi købte en masse nyt tøj i New Yorker. Frokosten spiste vi på KFC.

Så var det tid til en allersidste gang at vende tilbage til hotellet, hvor taxaen ville ankomme, og køre os i lufthavnen. 125 kr kostede turen – billigt…

Checkin der forløb ganske uden problemer, og vi var i rigtig god tid. Boarding startede også i god tid, og vi var på vej hjem til tiden. Vi lander lidt før tid i Kastrup Lufthavn, hvor vi skal gå rigtig langt gennem området hvor der venter folk på at komme afsted, en lang gåtur gennem noget der mider om en kælder før vi når bagagebåndende. Nemt at blive forvirret der da… Nåmen vi finder bagagebåndet, og der er ‘kun’ 15 minutter til vores bagage kommer (i Budapest ventede vi ca 3 minutter). Men ak, bagagen er forsinket kan Novia fortælle, og vi venter i 45 minutter før der begynder at ske noget. Det er ved at være lidt kritisk, da P-billetten udløber kl 20.30, og vi osse skal nå at have aftensmad.

Vi får vores bagage, og skynder os at få vores aftensmad på Burger King. P-billetten gjaldt heldigvis stadig. Ud af den forvirrende lufthavn og hen til hotellet, Wakeup Copenhagen.

Vi checkede ind, og fik pakket lidt ud, så gik vi en strøgtur og i Irma efter drikkevarer og romkugler :-P